Modul et ud af fire. Fokus er på religionspædagogikkens grundlag og den pastoralteologiske begrundelse, på didaktik og metoder og på målgrupperne på konfirmander og ungegruppen, deres livsverden og forståelse af konfirmation og konfirmationsforberedelsen.
Lektor Stinna Ahrenst, FUV:
Introduktion til uddannelsen
1. Hvad er læring? Hvad er kirkelig læring?
2. Teologisk, bibelsk og pædagogisk grundlag for religionspædagogikken
Cand. psyk. Per Frederiksen:
Den fantastiske teenagehjerne
Docent, Ph.D. Dorthe Carlsen, UCSyd:
Fagdidaktik med unge
Teologisk medarbejder Hanne Høgild:
Klasseledelse med konfirmander
Lektor, Ph.d. Anne Görlich, Center for Ungdomsforskning:
Acceleration, præstation og psykologisering i de unges liv
Introduktion til uddannelsen
1. Hvad er læring? Hvad er kirkelig læring?
2. Teologisk, bibelsk og pædagogisk grundlag for religionspædagogikken
Cand. psyk. Per Frederiksen:
Den fantastiske teenagehjerne
Docent, Ph.D. Dorthe Carlsen, UCSyd:
Fagdidaktik med unge
Teologisk medarbejder Hanne Høgild:
Klasseledelse med konfirmander
Lektor, Ph.d. Anne Görlich, Center for Ungdomsforskning:
Acceleration, præstation og psykologisering i de unges liv
Organist Christine Toft
Christensen, Billund:
Salmesang med
konfirmander
Stud.mag.-religionsvidenskab, Maja H. Olesen:
Konfirmanders
identitetsdannelse
Bibliotekar Annette B. Lindgaard, FUV:
Skriveværksted - Emnesøgning og
problemformulering for afsluttende opgave
Sognepræst
og religionspædagogisk konsulent Gitte Thorsøe:
Religionspædagogisk vejledning