Musikvalget afspejler to strømninger i søndagens tjeneste: anråbelsen/inderligheden i Laubs "Vor Herre, til dig må jeg ty", Bachs "Herzlich tut mich verlangen" samt Nielsens "Dommer over levende og døde" over for en lys og let tone i de øvrige værker. Det er op til den enkelte, hvordan man ’blander kortene’ i forhold til de øvrige elementer i højmessen.
Præludium
J. S. Bach: ”Herzlich tut mich verlangen” (BWV 727), Orgelbüchlein bd. V, Peters
Johannes Nørgaard: ”Frelseren er mig en hyrde god”, Danske Orgelkoraler – 303 koralbearbejdelser, Mixtur
Postludium
Dan Kjær Nielsen: ”Dommer over levende og døde”, Danske Orgelkoraler – 303 koralbearbejdelser, Mixtur
F. Mendelssohn-Bartholdy: ”Finale” (fra Sonate i A-Dur), Orgelwerke/ Organ works, Peters
Introitus
Merete Kuhlmann: ”Trods længselens smerte”, Korbog 2, Mixtur
Unison motet
"Hvor lystig sød og yndig" (DDS 509)
"Trods længselens smerte" (DDS 397) (kan evt. bruges som introitus)
G. F. Händel: “How beautiful are the feet” Messias, Peters
Motet for lige stemmer
Th. Laub (arr. Ulrik Soelberg): ”Vor Herre, til dig jeg må ty”, nodebibliotek.dk
J. P. E. Hartmann: ”Til himlene rækker din miskundhed, Gud”, nodebibliotek.dk
Motet for blandet kor
Th. Laub: ”Vor Herre til dig jeg må ty” Kirkemusik for blandet kor II, Wilhem Hansen
Hjelmborg: ”Herre, jeg har dig hjerteligt kær”, 37 danske motetter, Egtved